+45 2245 8116 gitte.hoj@healthyyou.dk

Vidste du, at du altid
kan få det bedre?

Samtaler og psykoterapi kan give dig en vej ud af ubehagelige tilstande som angst, depression, indre uro, sorg og andre psykologiske lidelser.

Måske genkender du følelsen af tristhed, modløshed, nedtrykthed, udmattelse eller noget helt andet? Ofte hjælper det at søge hjælp for at skabe mening og på den måde identificere, hvad der skal til for at finde en ny retning og komme videre. Hjælpen kan du få hos mig! Her tager du og jeg afsæt i det, du kæmper med netop nu med det formål at skabe et overblik og finde redskaber, som du kan bruge til at håndtere dine udfordringer.

 

 

 

Jeg har personlige, praktiske og professionelle erfaringer (og viden) i min værktøjskasse, som jeg hellere end gerne deler med dig for at støtte dig i din proces mod dét liv, du ønsker dig.

Jeg har flere års erfaring som telefonrådgiver ved Psykiatrifonden og ved, at rådgivning og terapi gennem telefonen kan være et effektivt supplement, hvis det er for svært at møde fysisk.

Derfor er det muligt for dig at komme i psykoterapi på flere måder. Vi kan mødes her i min klinik i København, på telefonen eller online på en sikker videoplatform, der blandt andet er udviklet af Psykoterapeutforeningen.

Gitte Høj, Psykoterapeut MPF

Jeg har en godkendt uddannelse som psykoterapeut og udøver psykoterapi centralt i København.

Brug for hjælp? Kontakt mig på 22458116 eller udfyld formularen her, så vender jeg tilbage hurtigst muligt

Sådan stopper du negative tanker

Sådan stopper du negative tanker

Det handler om at flytte fokus, hvis du vil sætte en stopper for dine negative tanker. Du er formentlig tjekket ud af nuet og hænger enten ud i fortiden eller i fremtiden og har ladet de mange tanker tage kontrollen. En del af løsningen er, at du ændrer dit forhold...

    Brug for hjælp? Kontakt mig på 22458116 eller udfyld formularen her




    Tal viser, at vi ofte opsøger en psykoterapeut af 5 årsager:

    1. Depression eller nedtrykthed (40 %)
    2. Stress (26 %)
    3. Sorg eller traumatisk oplevelse (25 %)
    4. Angst (18 %)
    5. Personlig udvikling (11 %)

    Kilde: psykoterapeutforeningen.dk



    Hvad kan du få ud af at gå i terapi?

    • Du kan bearbejde og løse den aktuelle følelsesmæssige udfordring, som du står i her og nu og komme videre derfra
    • Du kan investere i dig selv og i dine relationer til din omverden, så det bliver nemmere at være dig
    • Du kan lære at lytte til og forstå dine følelser, så du forstår, hvorfor du har det, som du har det – og ikke mindst handle på det
    • Du kan reducere risikoen for at vende tilbage til uhensigtsmæssige mønstre og vaner og dermed opnå et større mentalt velvære