Psykoterapi

Der kan være mange grunde til at søge terapi, men ofte handler det om, at der er noget, der bremser eller blokerer for, at du kan komme videre. Måske oplever du, at der står en stopklods foran dig, som bliver ved med at forhindre dig i at leve fuldt ud? Eller som hæmmer dig i at være den, du er? Måske er du havnet i en uoverskuelig eller tilsyneladende uløselig konflikt, situation, relation eller dilemma.

Måske føler du modløshed, er udbrændt, kørt fast, i vildrede eller du kan være nået til et sted i dit liv, hvor du ikke længere vil lade dig styre af fortiden og ønsker hjælp til at lægge det bag dig, der bliver ved med at føles svært og tungt. Du har måske brug for at handle mere hensigtsmæssigt i situationer på jobbet eller derhjemme og oplever, at du mangler nogle værktøjer.


Du mærker, at du ikke har det godt

  • Måske lader du igen og igen andre bestemme over dig?
  • Føler dig tom indeni?
  • Måske er du aldrig rigtig glad og savner livsglæde og overskud?
  • Måske har du svært ved at overskue din hverdag og føler dig bare træt?
  • Måske føler dig ensom og synes ikke rigtig, at du er noget værd?
  • Måske bliver du gang på gang vred på dine forældre, din kæreste eller din chef? Føler dig presset og stresset?
  • Måske har du negative tanker, føler dig deprimeret eller oplever, at du ikke kan slå til og har svært ved at række ud efter hjælp?

Psykoterapi

Der kan være mange grunde til at søge terapi, men ofte handler det om, at der er noget, der bremser eller blokerer for, at du kan komme videre. Måske oplever du, at der står en stopklods foran dig, som bliver ved med at forhindre dig i at leve fuldt ud? Eller som hæmmer dig i at være den, du er? Måske er du havnet i en uoverskuelig eller tilsyneladende uløselig konflikt, situation, relation eller dilemma.

Måske føler du modløshed, er udbrændt, kørt fast, i vildrede eller du kan være nået til et sted i dit liv, hvor du ikke længere vil lade dig styre af fortiden og ønsker hjælp til at lægge det bag dig, der bliver ved med at føles svært og tungt. Du har måske brug for at handle mere hensigtsmæssigt i situationer på jobbet eller derhjemme og oplever, at du mangler nogle værktøjer.


Du mærker, at du ikke har det godt

  • Måske lader du igen og igen andre bestemme over dig?
  • Føler dig tom indeni?
  • Måske er du aldrig rigtig glad og savner livsglæde og overskud?
  • Måske har du svært ved at overskue din hverdag og føler dig bare træt?
  • Måske føler dig ensom og synes ikke rigtig, at du er noget værd?
  • Måske bliver du gang på gang vred på dine forældre, din kæreste eller din chef? Føler dig presset og stresset?
  • Måske har du negative tanker, føler dig deprimeret eller oplever, at du ikke kan slå til og har svært ved at række ud efter hjælp?

Terapi er samtale og kontakt

En følelsesmæssig smerte kan have mange udtryk, og det kan være svært at finde ud af, hvad det handler om. Gennem samtale undersøger du og jeg, hvad dine følelser fortæller og hvilke behov, du har. Mange af os har tidligt i livet lært at sortere i vores følelser og holde nogle af dem væk eller måske slet ikke at mærke dem. Derfor kan det også være svært at finde ud af, hvad du egentlig har brug for at gøre for at komme videre i dit liv – og få det godt igen.

Når du får adgang til flere, eller måske hele paletten, af dine følelser og accepterer, hvordan du har det, bliver det muligt for dig at reflektere og danne mening. På den måde får du gennem vores samtale og kontakt indsigt i dig selv og måden, du reagerer på, så du fremover kan handle på det, der er svært.

Målet er, at du kommer i bedre kontakt med dig selv. Forstår det, du mærker, og hvad det er udtryk for, så det også bliver klart for dig, hvad du egentligt har behov for at gøre i den givne situation. Gennem vores samtaler finder vi frem til netop dine unikke ressourcer, som du kan bruge til at gå den vej, der viser sig at være både mest hensigtsmæssigt og ikke mindst meningsfuld for dig.


Hvis du bliver forhindret i at møde op, skal du senest sende afbud senest dagen før via en sms på 22458116. Ved afbud samme dag, betales der fuld pris.

Terapi er samtale og kontakt

En følelsesmæssig smerte kan have mange udtryk, og det kan være svært at finde ud af, hvad det handler om. Gennem samtale undersøger du og jeg, hvad dine følelser fortæller og hvilke behov, du har. Mange af os har tidligt i livet lært at sortere i vores følelser og holde nogle af dem væk eller måske slet ikke at mærke dem. Derfor kan det også være svært at finde ud af, hvad du egentlig har brug for at gøre for at komme videre i dit liv – og få det godt igen.

Når du får adgang til flere, eller måske hele paletten, af dine følelser og accepterer, hvordan du har det, bliver det muligt for dig at reflektere og danne mening. På den måde får du gennem vores samtale og kontakt indsigt i dig selv og måden, du reagerer på, så du fremover kan handle på det, der er svært.

Målet er, at du kommer i bedre kontakt med dig selv. Forstår det, du mærker, og hvad det er udtryk for, så det også bliver klart for dig, hvad du egentligt har behov for at gøre i den givne situation. Gennem vores samtaler finder vi frem til netop dine unikke ressourcer, som du kan bruge til at gå den vej, der viser sig at være både mest hensigtsmæssigt og ikke mindst meningsfuld for dig.


Hvis du bliver forhindret i at møde op, skal du senest sende afbud senest dagen før via en sms på 22458116. Ved afbud samme dag, betales der fuld pris.

Hvis du vil vide lidt mere

Gennem terapi – samtale og kontakt – får du øje på dine ressourcer og dine valgmuligheder. Vi arbejder sammen med dét, du oplever uden at dømme dine oplevelser. Det handler mere om hvordan du oplever og mindre om hvorfor. Det er dine følelser, der fortæller dig, hvad der er vigtigt, svært eller ligefrem farligt. Ofte er det noget, du mærker i kroppen. For eksempel ubehag i form af hjertebanken, en knude i maven, spændinger i kæben, eller måske oplever du en ubehagelig fornemmelse af noget tungt eller tomt.

Med udgangspunkt i den emotionsfokuserede terapi arbejder jeg på at give dig fuld adgang til dine følelser. Jeg støtter dig i at acceptere, at du har de følelser, du har. Der findes på den baggrund ikke noget rigtigt eller forkert.

Denne terapiform opfatter følelser som et indre navigationssystem eller kompas og på den måde kan man sige, at du selv bærer rundt på de vigtige værktøjer til at komme videre i dit liv. Du kan med andre ord bruge dine følelser til at navigere efter.Når du omvendt ikke har adgang til dine følelser, lukker af eller bytter en følelse ud med en anden, vil det typisk hobe sig op som noget, der ikke fungerer for dig. Det kan blive kimen til sorg, meningsløshed, tomhed, stress eller depression.

Derfor er målet med terapien også, at du får adgang til dit indre kompas, så du kan mærke, hvad er vigtigt lige nu, hvad du har brug for, og hvordan du på denne baggrund kan handle, så der er sammenhæng mellem dét, du føler og dét, du gør.

Hvis du vil vide lidt mere

Gennem terapi – samtale og kontakt – får du øje på dine ressourcer og dine valgmuligheder. Vi arbejder sammen med dét, du oplever uden at dømme dine oplevelser. Det handler mere om hvordan du oplever og mindre om hvorfor. Det er dine følelser, der fortæller dig, hvad der er vigtigt, svært eller ligefrem farligt. Ofte er det noget, du mærker i kroppen. For eksempel ubehag i form af hjertebanken, en knude i maven, spændinger i kæben, eller måske oplever du en ubehagelig fornemmelse af noget tungt eller tomt.

Med udgangspunkt i den emotionsfokuserede terapi arbejder jeg på at give dig fuld adgang til dine følelser. Jeg støtter dig i at acceptere, at du har de følelser, du har. Der findes på den baggrund ikke noget rigtigt eller forkert.

Denne terapiform opfatter følelser som et indre navigationssystem eller kompas og på den måde kan man sige, at du selv bærer rundt på de vigtige værktøjer til at komme videre i dit liv. Du kan med andre ord bruge dine følelser til at navigere efter.Når du omvendt ikke har adgang til dine følelser, lukker af eller bytter en følelse ud med en anden, vil det typisk hobe sig op som noget, der ikke fungerer for dig. Det kan blive kimen til sorg, meningsløshed, tomhed, stress eller depression.

Derfor er målet med terapien også, at du får adgang til dit indre kompas, så du kan mærke, hvad er vigtigt lige nu, hvad du har brug for, og hvordan du på denne baggrund kan handle, så der er sammenhæng mellem dét, du føler og dét, du gør.

 

Den emotionsfokuserede terapi virker

EFT (Den Emotionsfokuseret Terapi) er evidensbaseret og bygger på dokumenterede forskningsresultater og er en effektiv måde at arbejde på.

 

Metoden er udviklet af den canadiske Leslie S. Greenberg, som er en af de mest internationalt anerkendte og fremtrædende forskere indenfor den oplevelsesorienterede psykoterapeutiske tradition. Han bliver betragtet som en af verdens ledende eksperter i arbejdet med emotioner i psykoterapi.

Greenberg er således den primære ophavsmand til den emotionsfokuserede terapi og har gennem årtier forsket i og undersøgt, hvad der virker i et terapeutisk arbejde.

På den baggrund har Greenberg fundet frem til, at en tryg og empatisk kontakt mellem en klient og en terapeut er forudsætningen for et effektivt terapeutisk arbejde.

Når denne kontakt og relation er på plads, bliver terapeuten mere direktiv. Og her har Greenberg med afsæt i sin forskning fundet frem til nogle specifikke modeller for, hvordan man mest effektivt kan intervenere, når det handler om at arbejde med for eksempel uhensigtsmæssige mønstre i livet.

 

Den emotionsfokuserede terapi virker

EFT (Den Emotionsfokuseret Terapi) er evidensbaseret og bygger på dokumenterede forskningsresultater og er en effektiv måde at arbejde på.

 

Metoden er udviklet af den canadiske Leslie S. Greenberg, som er en af de mest internationalt anerkendte og fremtrædende forskere indenfor den oplevelsesorienterede psykoterapeutiske tradition. Han bliver betragtet som en af verdens ledende eksperter i arbejdet med emotioner i psykoterapi.

Greenberg er således den primære ophavsmand til den emotionsfokuserede terapi og har gennem årtier forsket i og undersøgt, hvad der virker i et terapeutisk arbejde.

På den baggrund har Greenberg fundet frem til, at en tryg og empatisk kontakt mellem en klient og en terapeut er forudsætningen for et effektivt terapeutisk arbejde.

Når denne kontakt og relation er på plads, bliver terapeuten mere direktiv. Og her har Greenberg med afsæt i sin forskning fundet frem til nogle specifikke modeller for, hvordan man mest effektivt kan intervenere, når det handler om at arbejde med for eksempel uhensigtsmæssige mønstre i livet.